1 Mart 2012 Perşembe

Yeniden Dönerayak

Başlayalı beridir, düzenli yazmakta pek başarılı değildim.
Kurgum bu şekilde nedense. Blog yazmaya karar verdim ve iki tane birden başlattım. Sonra ikisi birden kaldı. İş hayatımda da hep en az iki iş birden yaptım. Şimdi radyoculuk işim elimden alınmış durumda, zaten ikinci işimi de bırakmıştım. Hooop!! Boşa çıktım. 

Çin'de yaşamaya başladığımızdan buyana geçen 2,5 yıla dönüp baktığımda idrak ediyorum ki, bu uzun zaman, alışmak, yerleşmek, işi oturtmak, dil öğrenmek, arkadaş edinmek ve kızı büyütmekle geçmiş. Ekstra bir şey yapmaya gücüm de zamanım da yokmuş aslında. 

Herneyse, Su'nun Eylül 2011'de tüm gün okula başlaması, Aralık 2011 itibariyle benim yoğun Çince kursumun sona ermesi, Batı yeniyılı, Çin Yeniyılı derken uzun tatillerin de bitişiyle, 6 Şubat 2012'de kendimi haftanın beş günü, 10.00-15.30 saatleri arasında (erişkin hayatımda ilk kez) işsiz güçsüz... mecburiyetsiz, keyfi buldum. 
Bocalıyorum aslında, ne yalan söyleyeyim. 42 yaşındayım ve hayatımda ilk kez 5,5 saatlik blok boş zamana sahibim. (Elbette bu süre içinde alışveriş yapıyor, yemek pişiriyor, evi derliyor topluyorum. Ama bunları zaten yapıyordum.) 
Yani şu lükse bakınız. =)))

Şubat ayı biraz tembellik ettikten sonra huzursuzlanmam nedeniyle, kendimi neyle meşgul edeceğimi düşünerek geçti. Alışmadık bünyede boşluk durmuyor. =p
Aklımdakileri gerçekleştirdikçe, buradan paylaşacağım sizlerle. 

Bugün 1 Mart 2012. 
Ve bugün Çin Meyveleri Tanıtma Serisi'nin ilk günü. 
Puha ha ha!!!! 
Yok valla şaka yapmıyorum. Gayet ciddiyim. Burada daha önce yemediğimiz hatta görmediğimiz bir sürü meyve yemeye başladık. Son 6 aydır başladık. Ondan önce nedense (göç psikolojisinin inkar ve reddediş safhası nedeniyle olduğunu düşünüyorum) pek denemiyorduk. Bir de Çince konuşamadığımız için alışverişte sohbet edip, sorma şansımız olmuyordu. 
Şimdi yukarıda adı geçen, yoğun Çince kurslarının ardından, "bunun adı ne, nasıl yeriz, tadı güzel mi, hangisi güzelse ondan ver" geyikleri yapabiliyorum. Söylediklerinde çok uzun değilse adını aklımda tutabiliyorum. Her neyse lafı hep uzatıyorum galiba.... 

İşte bugünkü meyvemiz!

Longan (Dimocarpus longan) 



Çince  龙眼 (lóngyǎn) 
kurutulmuşuna guiyuan diyorlar, onu henüz tatmadım

İngilizce Dragon Eye

Türkçe Ejderha Gözü


Güney Çin'e ait yerel bir tropikal ağaç. 12m'ye kadar büyüyebiliyormuş. 
Ne yazık ki ağacını görmedik henüz, kendisini aşağıdaki görünümüyle tanıyoruz.



Eve getirip başlıyoruz çıtır çıtır kabuklarını soymaya. İçinden sert jöle görünümünde bir meyve çıkıyor. Şuna buna benziyor demek istiyorum, damağınızda canlansın diye ama, bizim hiçbir meyvemize benzemiyor. Ortasında kocaman bir çekirdeği var. Oldukça tatlı. Su bayılıyor. Ama elleri yapış yapış olduğu için kabuğunu bana soydurup, hazıra konmayı tercih ediyor haspa!





Son olarak manavımız olan ailenin bir fotoğrafını koymak istiyorum. Dükkanda genelde anne ve kız duruyor. Bazen 15-16 yaşlarında olduğunu tahmin ettiğim, okula gitmeyen kızın tek başına idare ettiği de oluyor. Geçenlerde anneyle sohbetledik biraz. Bana yaşımı sorduktan sonra "geç anne olmuşsun" dedi. Kendisi 18 yaşında doğurmuş. Fotoğrafta sağda atkuyruklu olan kız, anne müşteriye bakıyor, direğin arkasında kalmış. Fotoğraf çekme iznini de babadan aldım. 




Çin'de yabancılara özel hayatları hakkında sorular sormak ve yorumda bulunmak çok normal kabul ediliyor. Ama aynı şeyi siz yaptığınızda pek hevesli olmuyorlar anlatmaya. O yüzden ben sormadan dinlemeyi öğrendim. 
Yaş mevzuu açılınca benzer bir başka anım geldi aklıma. Su'yla bindiğimiz bir taksinin şoförü, "bu kız senin mi?" dedi.  Evet deyince. "Ama sen yaşlısın. Bu çocuk çok küçük, neden bu kadar geç evlendin?" dedi. Fesüphanallah! Kızdım ama, "Sana ne be kardeşim!" demeyi bilmiyorum Çince. 


Efendim, bugünlük bu kadar. Kimbilir ne zaman (ama istiyorum ki yakında) Çin Meyvelerini Tanıtma Serisi'nin ikinci bölümünde Şangay'daki hayatımızdan ilahi komiklikler!!!! aktarmaya devam edeceğim.  

Bu arada; Ejderha Gözü ile ilgili daha çok şey okumak isterseniz internet sizin efendim. Buradan başlayabilirsiniz:  http://tr.wikipedia.org/wiki/Longan






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder